Regulamin witryny

Poniższe zasady zostały ujawnione celem wyjaśnienia poszczególnych obowiązków wszystkich członków społeczności WyspaRP. Zasady te powinny być przestrzegane przez wszystkich, aby zapewnić, iż nasza witryna działa sprawnie i zapewnia zabawę oraz produktywne doświadczenia dla wszystkich członków naszej społeczności i odwiedzających.

  1. Regulamin serwera WyspaRP.pl
    Obrazek Aby zagrać musisz dołączyć na nasz serwer Discord
    Przykazania serwera WyspaRP.pl
    1. Morderstwo to ostateczność - nie zabijaj bez konkretnego powodu!
    2. Nie napadaj ludzi bez odpowiedniego podłoża role play.
    3. Szanuj swoje życie, pamiętaj, że masz tylko jedno!
    4. Wczuj się w swoją postać, odgrywaj ból, strach czy przerażenie.
    5. Szanuj innych obywateli.
    6. Nigdy nie wychodź z roli.
    7. Pieniądze szczęścia nie dają.
    8. Czerp radość z rozgrywki.
    9. Nie podglądaj z trzeciego oka w celu ułatwienia sobie gry.
    10. Zanim wykonasz jakiś skok dobrze go zaplanuj.
    11. Nie nadużywaj czatu OOC, wszystkie problemy staraj się wyjaśniać poza grą (Discord lub forum).

    Jest to zbiór zasad, które stanowią prawo na tym serwerze, ale nie odnoszą się do każdej sytuacji sztywno, gdyż roleplay jest wielowymiarowy i konsekwencje względem regulaminu administracja zawsze wyciąga i będzie wyciągać indywidualnie w zależności od sytuacji. Regulamin nie powinien też ograniczać roleplay graczy względem fabuły pod warunkiem, że nie wykracza to poza granice sensowności podejmowanych działań, nie niszczy roleplayu pozostałym graczom i wszyscy członkowie akceptują następstwa tych działań.

    §1. Postanowienia ogólne
    1.1 Regulamin jest własnością WyspaRP i zabrania się kopiowania go.
    1.2 Administracja WyspaRP zastrzega sobie prawo do edycji regulaminu.
    1.3 Złożenie podania na forum WyspaRP jest równoznaczne z akceptacją regulaminu. Konta na forum są własnością WyspaRP, natomiast użytkownicy posiadają prawa do ich używania. W przypadku naruszenia warunków regulaminu, użytkownikowi może zostać odebrany dostęp do konta, które to jest w takich okolicznościach blokowane przez administrację serwisu.
    1.4 Zakazuje się przenoszenia OOC do IC, zwłaszcza poprzez platformy streamingowe.
    1.5 Zakazuje się uprawiania MG, PG, VDM, RDM, NJ, BH, CB, CL oraz RK.
    1.6 Brak znajomości regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
    1.7 Nieumiejętne korzystanie z czatu OOC oraz Local OOC (floodowanie, zbędne komentarze, śmieszki) będzie uważane za wyjście z roli oraz karane banem.

    §2. Zasady ogólne
    2.1 Na serwerze zakazuje się używania wspomagaczy oraz wykorzystywania bugów w celu posiadania przewagi podczas rozgrywki.
    2.2 Wszystkie błędy muszą być niezwłocznie zgłoszone na discordzie w odpowiednim dziale - propozycje i błędy, na forum bądź bezpośrednio do administracji.
    2.3 Na serwerze zakazuje się opuszczania akcji RP podczas jej trwania. Złamanie tego paragrafu grozi banem.
    2.4 Jeśli akcja RP została opuszczona poprzez crash gry lub brak połączenia internetowego, należy to niezwłocznie zgłosić na naszym DC na odpowiednim kanale wraz z załączonym screenem na którym widnieje data oraz godzina.
    2.5 Zakazuje się transakcji między graczami poza serwerem. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne straty materialne wskutek takich działań.
    2.6 Gracz jest zobowiązany do przestrzegania i wykonywania poleceń administracji.
    2.7 Zakazuje się posiadania w nazwie użytkownika reklamy innego serwera bądź platformy konkurencyjnej.
    2.8 Zawsze podchodź z szacunkiem do innych graczy, tak aby oni szanowali Ciebie.
    2.9 Całkowity zakaz używania [Z] kiedy nie ma takiej potrzeby. Użycie tego przycisku służy do zobaczenia ID gracza, a później zgłoszenia go na forum lub bezpośrednio do administracji w przypadku łamania regulaminu.
    2.10 Zabronione jest przechodzenie przez elementy mapy za pomocą animacji w celu uniknięcia akcji rp, schowania się przed policja etc.
    2.11 Zasada pozwalająca na posiadanie “kuzyna”, jest dostępna tylko dla osób które posiadają staż dłuższy niż 31 dni na naszej Wyspie. Drugą postać można pozyskać poprzez zgłoszenie w odpowiednim dziale. Jedna z dwóch postaci musi być w służbach publicznych czyli LSPD bądź EMS. Trzecia postać jest dostępna tylko i wyłącznie dla administracji eventowo. Zabronione jest przenoszenie samochodów, pieniędzy z postaci X na postać Y czy przedmiot bądź broni z szafek.
    2.12 Po zaćmieniu obowiązuje każdego obywatela immunitet 10 minutowy dzięki któremu nie może dojść do żadnej akcji RP powiązanej z przestępstwem, lub z udziałem LSPD (wyjątkiem jest dokończenie akcji RP która została rozpoczęta przed zaćmieniem).
    2.13 Każdy obywatel musi mieć taki sam nick na discord jak ma na steamie, nie musi być dokładny. Jednak w razie potrzeby żeby była możliwość go z łatwością znaleźć. Osoby które nie będą się do tego stosować mogą liczyć się z otrzymaniem bana.
    2.14 Zakazane jest używanie słowa “nygga”, “nazi” czy też słów związanych z nazwą jakiegoś innego użytkownika w obraźliwej formie na serwerze. Bądźmy poważni.
    2.15 Teleporty do interiorów traktujemy jak zwykłe drzwi. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich do ucieczek itp.
    2.16 Podczas rozgrywki na serwerach WyspaRP, stan naszego upojenia alkoholowego (oraz innych środków odurzających), nie ma wpływu na wyciągane konsekwencje za ewentualne złamanie norm oraz zasad panujących na serwerze.
    2.17 Zakazuje się sprzedawania/wypożyczania konta steam, które posiada whitelist na WyspaRP.
    2.18 Zakazuje się wyrzucania przedmiotów za pomocą komendy /me, jeżeli mamy to przy sobie (w ekwipunku [F2]) to takowy przedmiot faktycznie posiadamy w dalszym ciągu.

    §3. Administracja
    3.1 Administrator ma prawo karać za czyny które nie są uwzględnione w regulaminie, jeśli uważa, że to słuszne.
    3.2 Decyzja administracji jest decyzją ostateczną. Wyjątkiem jest odwołanie się od bana, które nie musi być rozpatrzone pozytywnie.
    3.3 Podczas interwencji administratora akcja roleplay zostaje wstrzymana.
    3.4 Do kontaktu z administracją służą:
    - discord,
    - forum.
    3.5 Administracja nie jest zobligowana do odpowiadania na prywatne wiadomości.
    3.6 Zgłoszenia nieopisane z precyzją będą ignorowane.
    3.7 Zakazuje się spamu i nękania administracji.
    3.8 Administracja ma prawo zbanować permantentnie lub usunąć każdego z whitelist bez podania przyczyny.
    3.9 Za bycie debilem, posiadanie ujemnego IQ lub robienie typowego "must-wina" czy też prezentowanie niskiego poziomu wypowiedzi, administracja ma prawo zbanować daną osobę permanentnie.

    §4. Whitelist
    4.1 Obowiązuje kategoryczny zakaz pisania do administracji w celu szybszego sprawdzenia aplikacji.
    4.2 Złożenie aplikacji jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
    4.3 Serwer jest dla osób które ukończyły 16 rok życia oraz przeszły mutacje głosu. Jeżeli masz mniej niż 16 lat, a Twój głos przeszedł już mutację, oraz możesz udokumentować swoje doświadczenie w RP również możesz złożyć aplikacje.
    4.4 Administracja zastrzega sobie prawo do niepodawania przyczyny odrzucenia podania, jednakże powodem odrzucenia prawdopodobnie jest:
    - Krótka aplikacja
    - Brak wyobraźni
    - Nieciekawa postać
    - Nieciekawa historia postaci
    - Nieciekawa akcja IC
    - Ograniczanie się do gangsterskiego życia
    - Brak dołączenia do discorda po złożeniu podania
    4.5 Gracz, który uzyskał pozytywną odpowiedź na swoją aplikacje, powinien stawić się w ciągu 14 dni roboczych na kanale rozmowa kwalifikacyjna celem dokończenia procesu rekrutacji.
    4.6 Wysłanie donate przyśpiesza sprawdzenie podania na WL, a nie nadaje w ten sposób WL.

    §5. Rządowy (Discord)
    5.1 Każdy użytkownik, który posiada WL zobowiązany jest dołączyć na serwer discord WyspaRP.
    5.2 Administrator może wezwać użytkownika na kanał "Poczekalnia spin" celem wyjaśnienia sprawy.
    5.3 Gracz ma obowiązek stawić się na kanale "Poczekalnia spin" na wezwanie administratora.
    5.4 Podczas nadawania na żywo bądź nagrywania rozmowy na "rządowym" należy wyciszyć głos, gdyż każdy ma prawo do własnej prywatności. Rozmowy na rządowym to nie content na stream. Nie stosowanie się do tego punktu powoduje natychmiastowym usunięciem z kanału “spiny” bądź banem.
    5.5 Nakazuje się każdemu obywatelowi śledzenia kanału #ogłoszenia oraz #ogłoszenia-ic na serwerze discord WyspaRP.
    5.6 Pisanie na kanałach z grupy "Wyspa - IC", #poszukiwani oraz #skradzione-pojazdy w formie OOC jest traktowane jako MetaGaming.
    5.7 Gracz ma obowiązek posiadać dowody w postaci nagrań bądź screenów jeżeli oskarża inną osobę na rządowym / spinach.

    §6. Rozgrywka
    6.1 Serwer WyspaRP jest to serwer roleplay i obowiązują na nim wszystkie zasady związane z RP.
    6.2 Do rozgrywki niezbędny jest sprawny mikrofon (poprawne ustawienia mikrofonu znajdziesz w tym dziale).
    6.3 Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania komunikacji głosowej podczas gry w sprawach OOC. Nigdy nie wychodź z roli, nie pozwól aby coś wytrąciło cię z równowagi.
    6.4 Do spraw OOC służy:
    a) chat tekstowy "Local OOC",
    b) chat tekstowy "OOC" (komenda /ooc - w wyjątkowych sprawach!),
    c) komunikator rządowy,
    d) forum.
    6.5 Zakazuje odradzania się w szpitalu po BW kiedy:
    a) wezwano pomoc medyczna,
    b) wezwano policje na miejsce zdarzenia,
    c) chcesz uniknąć akcji RP.
    6.6 Zakazuje się wtargnięcia w akcje RP innych osób kiedy nie masz do tego mocnych powodów, lub gdy nie jesteś związany z tą sytuacja.
    6.7 Zakazuje się kreowania postaci, która będzie utrudniać innym graczom grę.
    6.8 Zakazuje się propagowania ustrojów totalitarnych.
    6.9 Zakazuje się pozostawiania swojej postaci na dłużej niż 15 minut w celu zajęcia slota na serwerze.
    6.10 Narracja podczas rozgrywki prowadzone jest poprzez komendy /me i /do. Podczas pisania na /do jest obowiązek mówienia tylko prawdy (kłamstwo jest karane).
    6.11 Zakazuje się nadmiernej zmiany głosu poprzez programy zewnętrzne. Wyjątkiem jest odgrywanie postaci, która tego wymaga.
    6.12 Wyciąganie broni długiej musi zostać odegrane przez /me. Nie ważne, czy mamy torbę czy nie, musimy napisać np. /me wyciąga pompę z torby. To samo tyczy się przypadku kiedy wysiadamy z auta, broń można trzymać na kolanach, jednak podczas wysiadania z pojazdu trzeba odegrać jej wyciągnięcie. Wyjątkiem jest obrzyn oraz SMG MK2, możemy je wyciągnąć mając jakieś ubranie w którym możliwe jest schowanie ich.
    6.13 Nie można rozpoznać osoby jeżeli jest ona zamaskowana oraz zmienia swój bądź danej postaci głos, czyli musi ubrać maskę oraz zmienić w jakikolwiek sposób głos.
    6.14 Postacie odgrywające role LSPD lub EMS są zobowiązane do swojej pracy, oraz mają zakaz faworyzacji graczy. Jako LSPD lub EMS na swojej służbie nie możesz wykonywać nielegalnych akcji RP. Jeżeli nie jesteś na służbie nie masz prawa używać "mocy medycznych, lub policyjnych".
    6.15 Zakazane jest latanie helikopterami przez "zwykłych obywateli". Dostęp do tych maszyn mają tylko obywatele z pracą LSPD, EMS oraz organizacji przestępczych (wyjątkiem jest naprawdę dobrze zaplanowany napad, lub akcja RP).
    6.16 Sytuacja w której gracz zabija lokalnego niezależnie w jaki sposób, nie mając ku temu żadnego powodu, traktowana jest jako Fail RP.
    6.17 Obywatel, który niszczy infrastrukturę miejską mapy nie mając ku temu żadnego powodu zostanie ukarany za Fail RP.
    6.18 Aby otrzymać revive, gdy nie ma medyków należy odegrać baśkę w szpitalu. W innym przypadku nie otrzymasz revive!
    6.19 Zakaz przenoszenia broni długiej z danej wyspy na inną wyspę. Jeśli kupiłeś broń długą na Barbados to nie możesz z nią iść na Leyte czy Skye. Broń krótką, białą, narkotyki, brudną gotówkę czy też inne nielegalne rzeczy można swobodnie przemycać.

    §7. Postać
    7.1 Zakazuje się wykorzystywania imion i nazwisk sławnych osób rzeczywistych jak i fikcyjnych, np. Barack Obama czy John Wick.
    7.2 Zakazuje się odgrywania postaci, która nie miałaby racji bytu w świecie realnym, np. Hulk, Spiderman itp. (wyjątkami są postaci eventowe)
    7.3 Zakazuje się przekazywania i/lub pozbywania się majątku przed zaplanowanym uśmierceniem postaci i/lub zaprzestaniem rozgrywki.
    7.4 Prawo do wykonania CK jest ograniczone. Zasady znajdziesz tutaj.
    7.5 Powyższa akcja musi być zatwierdzona i wykonana w asyście jednego z właścicieli bądź administratorów WyspaRP. Śmierć/egzekucję postaci musi być respektowana przez wszystkich obywateli, jak i gracza odgrywającego ową postać.
    7.6 Osoby, które kreują postać w sposób niedbały, pozbawione cech osobowości, celów i priorytetów będą blokowane.
    7.7 Gracz, którego postać straciła przytomność w wyniku akcji RP, zobowiązany jest do odgrywania tych obrażeń przynajmniej 1 godzinę po udzieleniu pomocy. Dodatkowo jeżeli medyk stwierdzi, że trzeba wrócić za określony czas do szpitala w celu np. zdjęcia gipsu, należy się zgłosić.
    7.8 Zakazuje się podszywania pod inne postacie, tworzenie postaci o bardzo podobnym/takim samym imieniu i nazwisku będzie blokowana.

    §8. Inicjacja
    8.1 Inicjacja musi zostać rozpoczęta przez każdego członka akcji RP.
    8.2 Dopiero po odpowiedniej inicjacji akcji RP możesz oddać strzały, inaczej będzie to traktowane jak RDM.
    8.3 Aby przeprowadzić w pełni inicjacje musi zostać do tego wykorzystany czat głosowy.
    8.4 Chęć powtórzenia poprzedniej akcji RP przerwanej na wskutek wyłączenia/zacięcia się gry lub braku internetu może zostać powtórzona za pozwoleniem osób, które dyktowały zasady w poprzedniej akcji.
    8.5 Nie można rozpoczynać agresywnej inicjacji w kierunku graczy, którzy dopiero rozpoczęli rozgrywkę i nie znają do końca jej mechaniki.
    8.6 Inicjację uważa się za zakończoną po:
    a) wyraźnym komunikacie strony inicjującej,
    b) utracie przytomności,
    c) wyraźnym komunikacie Służb Państwowych.
    8.7 Skucie przy pomocy kajdanek może nastąpić tylko w przypadku, kiedy osoba, która zostanie skuta ma podniesione ręce do góry. W przypadku, kiedy osoba nie chce podnieść rąk należy użyć środków dostępnych na serwerze, aby ją powalić (nie mylić z BW - np. przy użyciu Tasera), a następnie skuć.

    §9. Szacunek do zdrowia i życia.
    9.1 Poszanowanie życia to pojęcie obowiązujące na naszym serwerze.
    9.2 W przypadku zauważenia akcji RP w której Twoja postać może odnieść uszczerbek na zdrowiu i/lub stracić życie, powinieneś oddalić się na bezpieczną odległość.
    9.3 Każdy gracz zobowiązany jest do odgrywania bólu i strachu, adekwatnie do sytuacji.
    9.4 Nieprzytomny obywatel (BW) może zostać ocucony przez personel medyczny dopiero na terenie szpitala. Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, kiedy gracz ma "mało krwi" lub na służbie jest niewystarczająca ilość medyków, aby przetransportować wszystkich poszkodowanych. W takiej sytuacji na miejscu zdarzenia poszkodowanemu może zostać udzielona podstawowa pomoc medyczna w celu przetransportowania do szpitala.
    9.5 Po udzieleniu pierwszej pomocy do czasu zakończenia operacji nie możesz wykonywać czynności która mogłaby narazić Twoje zdrowie. Mowa tutaj o np. kontynuowaniu strzelania czy też ucieczki z miejsca zdarzenia. Jesteś dalej ranny! Musisz odgrywać rannego! Ucieczka przed operacją może wiązać się z wypisaniem przez medyka aktu zgonu i uśmierceniem postaci.
    9.6 Przebywając na terenie szpitala jako poszkodowany każdy gracz zobowiązany jest do odegrania PEŁNEJ akcji roleplay z medykiem w momencie odbywania leczenia. Brak chęci odegrania bądź unikanie akcji lub pozostawienie postaci "AFK" bez wcześniejszej zgody personelu medycznego podlega karze bana.
    9.7 Podczas operacji zakazane jest korzystanie z telefonu. Medyk może zarekwirować telefon przed bądź podczas zabiegu.

    §10. Amnezja
    10.1 Osoba, która odrodziła się w szpitalu ma obowiązek zapomnieć to co do tego doprowadziło oraz kto w tym brał udział.
    10.2 Osoba, która odrodziła się w szpitalu nie pamięta w jaki sposób doszło do jego amnezji. Nie ma czegoś takiego jak ostatnie 15 minut. Po amnezji nie pamiętasz całej akcji.
    10.3 Zakazuje się pamiętania czy wspominania o przebiegu wydarzeń, które doprowadziły do naszej amnezji.
    10.4 Obowiązuje absolutny zakaz powrotu na akcje w której zginęliśmy, po obudzeniu się w szpitalu.
    10.5 Jeżeli ktoś prosi o pomoc na radiu służb porządkowych w lokalizacji w której wcześniej polegliśmy oraz obudziliśmy się w szpitalu, nie mamy możliwości pomocy.
    10.6 Nie odegranie amnezji jest traktowane jako Fail RP.

    §11. Przestępstwa
    11.1 Zakazuje się dokonywania brutalnych przestępstw oraz napaści w miejscach nierealistycznych.
    11.2 Aby kogoś porwać z miejsc publicznych musimy mieć do tego DOBRY powód. Każde porwanie musi być wcześniej zaplanowane. Obywatel, który nikomu nic nie zaszkodził i stoi w miejscu publicznym (tj. parking główny, "urzędnicza", salon samochodowy, komis samochodowy, biuro pożyczkowe, urząd pracy, kościół, kancelaria prawna, gabinet psychologa oraz strefy legalnych prac), a zostanie bez powodu porwany przez "gangstera" gdy ten chce sobie zrobić napad na bank, ma prawo zgłosić to później na forum.
    11.3 Zakazuje się okradania kont bankowych. Traktowane jest to jako PG.
    11.4 Zakazuje się wzywania usług znajdujących się w telefonie w celu napadnięcia na jednostkę lub porwania.
    11.5 Zabicie NPC jest traktowane jako przestępstwo.
    11.6 W przypadku napadu na sklep, bank, sejf bądź skarbiec w akcji może uczestniczyć maksymalnie 6 LSPD. Natomiast w przypadku napastników na napadzie może uczestniczyć
    a) sklep min. 2, a max. 4 napastników
    b) sejf (kasyno, jubiler, kościół) min. 2, a max. 4 napastników
    c) bank min. 3, a max. 4 napastników
    d) skarbiec (jacht, human labs) min. 4, a max. 5 napastników
    11.7 Zakazuje się rabowania/okradania gracza, którego nie doprowadziliśmy do omdlenia (BW).
    11.8 Dozwolone jest przeszukiwanie gracza jeżeli jest BW oraz my do tego doprowadziliśmy, tak samo możemy go przeszukać również kiedy jest 'żywy', jednak na początku musimy go skuć co można zrobić dopiero po inicjacji.
    11.9 Jeżeli ktoś celowo ucieka do zielonej strefy aby uniknąć akcji RP (Patrz punkt 1 w tym samym paragrafie) dozwolone jest dokonanie takiej akcji w zielonej strefie.
    11.10 Po zrobieniu na kimś BW osoba zabijająca ma obowiązek rozkuć poszkodowaną osobę.
    11.11 Podczas przeszukiwania policjanta możemy zabrać mu maksymalnie 20% brudnej gotówki która posiada przy sobie, nie więcej.
    11.12 Do każdego napadu potrzebny jest przynajmniej jeden (oczywiście niepodstawiony) zakładnik oraz muszą zostać podjęte negocjacje z obu stron. Otworzenie ognia w którymkolwiek kierunku (również do zakładnika) musi zostać poprzedzone negocjacjami. Złamanie tego punktu regulaminu będzie uznawane za RDM.
    11.13 Grupa lub gang może wykorzystywać maksymalnie 6 członków grupy lub gangu do odgrywania sytuacji roleplay.
    11.14 Zakazane jest napadanie na ludzi którzy piorą pieniądze bez DOBREGO powodu IC.
    11.15 Zakazane jest korzystanie z telefonu w momencie kiedy ktoś do Ciebie celuje. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy osoba celująca wyda Ci taki rozkaz.
    11.16 W odbiciu konwoju może brać udział maksymalnie 8 osób pod warunkiem, że jest minimum 5 policjantów na służbie. Jeśli jest ich 4 bądź mniej to w odbiciu może wziąć udział maksymalnie 6 osób. Natomiast jeżeli odbicie konwoju traktowane jest jako event za zgodą administracji to w odbiciu może wziąć udział maksymalnie 12 osób.

    §12. Pojazdy
    12.1 Zakazuje się lekkomyślnej jazdy w centrum miasta, jak i poza nim, np. odbijanie się od słupów. Wyjątkiem jest uzasadnione akcja RP, np. pościg, przewóz rannych karetką itp.
    12.2 Zakazuje się jazdy pojazdem nieprzystosowanym do podłoża, np. próba wjechania samochodem sportowym na górę po bezdrożach.
    12.3 Bezwzględnie zakazuje się kradzieży pojazdów medycznych (z wyłączeniem wozu strażackiego jeśli strażacy nie mają w tym czasie akcji RP).
    12.4 Ograniczenia prędkości:
    a) miasto - 80km/h
    b) autostrada - 150km/h
    12.5 Wyznacznikiem czy pojazd nadaje się do jazdy terenowej (off-road) nie są opony terenowe tylko przystosowanie pojazdu do poruszania się po nieubitej nawierzchni (z wyłączeniem dróg zaznaczonych na mapie jako przejezdne). Pojazdy którymi można wyjechać na teren off-road'owy to:
    a) pojazdy typu cross oraz quad,
    b) pojazdy typu off-road pod warunkiem posiadania odpowiedniego ogumienia,
    c) pojazdy typu SUV pod pod warunkiem posiadania odpowiedniego ogumienia oraz adekwatnego do terenu prześwitu (w skrócie ujmując jazda SUVem po górach jest na własną odpowiedzialność, ponieważ administrator ma prawo zakwestionować czy konkretny pojazd nadawał się do konkretnej sytuacji).
    Używanie pojazdów innej klasy do jazdy po głębokich piaskach (z wyłączeniem niekrzywdzących sytuacji roleplay, gdzie też odegrane zostało zakopanie się i odkopanie przy pomocy osób trzecich poprzez wypychanie danego pojazdu), podjazdów pod góry czy zjazdów ze stromych szczytów traktowane będzie jako FD.

    §13. Obywatel
    13.1 Zakazuje się posiadania rzeczy powiązanych z LSPD/SWAT
    a) munduru policyjnego,
    b) flareguna,
    c) pałki policyjnej,
    d) broni dostępnej dla Policji, wyjątkiem jest broń długa, pistolet bojowy oraz taser.
    13.2 Zakazuje się posiadania rzeczy powiązanych z EMS/LSFD:
    a) bandaży,
    b) apteczek,
    c) gaśnic,
    d) munduru medycznego,
    e) munduru strażackiego.
    13.3 Zakazuje się posiadania rzeczy powiązanych z Mechanikami:
    a) zestaw naprawczy mechaniczny,
    b) zestaw naprawczy blacharski.
    13.4 Każdy obywatel jest zobowiązany do tego, aby mieć dowód oraz wizytówkę przy sobie. Nie ma wytłumaczeń, że się go zgubiło etc. Podczas BW dowód należy odgrywać za pomocą /do i /me.
    13.5 Jeżeli pracujesz w legalnej pracy np. Krawiec, masz obowiązek poruszać się tylko samochodem firmowym!
    13.6 Jeżeli jesteś w stroju roboczym nie możesz popełniać żadnych przestępstw oraz zbierać narkotyków.
    13.7 Napastowanie kobiet poprzez np. PRZYTULANIE lub używanie innych animacji z rodziny PEGI21 bez zgody obywatelki nagradzane będzie banicją.
    13.8 Prowokowanie i/lub walka (pobicie czy też użycie jakiejkolwiek broni) na zielonej strefie ("greenzone", t.j. teren szpitali, komend oraz więzienia) jest zabronione.

    §14. Policja i Medycy
    14.1 Funkcjonariusz Policji ma prawo wylegitymować KAŻDEGO obywatela (oczywiście działa to w drugą stronę i Funkcjonariusz musi się wylegitymować na polecenie obywatela). Funkcjonariusz ma również prawo przeszukać obywatela, który jest zamaskowany.
    14.2 Medycy serwera mają prawo, choć ograniczone, aby stosować PG. Prawo to dotyczy sytuacji, kiedy obywatel:
    a) nie wykonuje poleceń medyka w szpitalu jak np. nie wylegitymowanie się czy okazanie nie aktualnego ubezpieczenia - należy wtedy zamknąć człowieka w sali i wezwać LSPD lub zmusić obywatela do okazania dokumentu przez komendę /do. Uwaga, zamknięcie siebie razem z kilkoma gangsterami może być potraktowane jako nieposzanowanie życia przez medyka.
    b) wykazuje nadmierną agresję słowną
    Ponadto, medyk ma prawo używać /do aby wyciągnąć z obywatela informacje odnośnie incydentu (pod warunkiem, że dotyczy to pracy medyka!).
    14.3 W przypadku gracza, który łamie regulamin a na serwerze nie ma obecnego administratora, policja ma prawo wsadzić go do więzienia na dożywocie aż do wyjaśnienia sprawy.
    14.4 Żaden z policjantów nie może być skorumpowany, nawet poza służbą, natomiast medyk (z wyłączeniem zarządu EMS) może być skorumpowany podczas służby jak i poza nią.
    14.5 Medycy & funkcjonariusze nie mają prawa rozdawać ekwipunku, który mogą pozyskać ze szpitala lub z komendy.
    14.6 Funkcjonariusze jak i medycy podczas służby mają obowiązek dojeżdżać na miejsca zdarzenia tylko przy użyciu pojazdów nadanych przez szpital lub komisariat.
    14.7 Policja nie ma prawa zatrzymać w szpitalu obywatela po BW, jeśli do szpitala nie dowiozło go LSPD lub EMS.
    14.8 Aby porwać medyka na służbie musi być ich najmniej 4 na służbie (tak, aby zostało 3 na służbie) oraz mamy do tego poważny powód RP (np. porwanie w celu operacji naszego znajomego, który został on wcześniej postrzelony przez Policję, i teraz nie może się zjawić na szpitalu, aby się nie ujawnić).
    14.9 Aby porwać policjanta na służbie musi być minimum 3 policjantów (wliczając tego porwanego). Wyjątkiem jest agresywne zachowanie policjanta w naszą stronę. W sytuacji kiedy jest mniejsza ilość policjantów i dojdzie do zdarzenia z policją, mamy obowiązek wypuścić funkcjonariusza/y, a ci mają obowiązek poszanować swoje życie i oddalić się z miejsca zdarzenia na komendę.
    14.10 Szpital to jedno z najważniejszych miejsc na wyspie, należy szanować pracę medyków i zachowywać się w sposób kulturalny, nie utrudniajac im pracy niepotrzebną pajacerką. Tyczy się to wszystkich osób przebywających na terenie szpitala. W przypadku łamania tego punktu EMS bądź LSPD ma prawo wyrzucić daną osobę ze szpitala oraz ukarać stosowną karą grzywny.

    §15. Firmy obywateli
    15.1 Firmy to miejsca założone przez graczy, które mają na celu urozmaicać rozgrywkę.
    15.2 Firmę mogą założyć tylko osoby które co najmniej od miesiąca grają na serwerze, nie było na nich żadnych skarg oraz są dobrze postrzegani przez obywateli wyspy.
    15.3 Zakazuje się podszywania pod pracownika firm bez zezwolenia szefa firmy.
    15.4 W siedzibach firm nakazuje się zachowywać odpowiednio, nie można grozić ani porywać innych w trakcie pracy.
    15.5 Aby założyć firmę, należy zapoznać się z zasadami.

    §16. Strzelaniny
    ☛ Podczas akcji 1 vs 1 masz prawo się bronić - możesz wykorzystać do tego nieuwagę przeciwnika, bądź elementy gry,
    ☛ Podczas akcji 1 vs 2 musisz się poddać - ewentualnością jest moment kiedy Ty jesteś agresorem i zajdziesz przeciwników od tyłu bądź z zaskoczenia.
    ☛ Podczas akcji 2 vs 2 macie prawo się bronić - możecie wykorzystać do tego nieuwagę przeciwników, bądź elementy gry,
    ☛ Podczas akcji 2 vs 3 musicie się poddać - ewentualnością jest moment kiedy Wy jesteście agresorami i zajdziecie przeciwników od tyłu bądź z zaskoczenia.
    ☛ Podczas akcji 3 vs 3 macie prawo się bronić - możecie wykorzystać do tego nieuwagę przeciwników, bądź elementy gry,
    ☛ etc...

    ^ UWAGA!
    ☛ Sytuacje które tutaj zostały wymienione zostały opisane bardzo ogólnie. Najprostszą zasadą do zapamiętania jest to, że jeżeli ktoś do Ciebie celuje masz obowiązek podnieść ręce po jego nakazie, oraz wykonywać polecenia w trosce o swoje życie! Jeżeli ktoś pierwszy wyjmie broń i zacznie w Ciebie celować, nie możesz zrobić tego samego, ponieważ to będzie traktowane jako nieposzanowanie życia! Jeżeli ktoś przestanie w Ciebie mierzyć i schowa broń jest możliwość zwrotu akcji po Twojej stronie, jednak kiedy to będzie przykładowo kierowanie się w kierunku Twojego samochodu ciągle z bronią w ręce oraz odwrócony w Twoją stronę, nie masz prawa wyjąć broni w obawie o swoje życie! W przypadkach które nie zostały tutaj opisane musicie użyć czegoś takiego jak mózg i pomyśleć, czy Wasza reakcja byłaby możliwa podczas odwzorowania tej sytuacji w realnym świecie.

    §17. Ważne pojęcia obowiązujące na serwerze:
    IC (In Character) - Świat, w którym żyje nasza postać; kontent dotyczący bezpośrednio rozgrywki.
    OOC (Out Of Character) - Świąt, w którym żyjemy my; wszystko co niezwiązane jest z rozgrywką.
    MG (Meta Gaming) - Tak jak wcześniej wspomniałem. Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC.
    PG (Power Gaming) - definiuje się to jako zmuszanie kogoś do akcji RP. Przykład : /me uderza Jacka tak mocno, że traci on przytomność.
    BW (Brutally Wounded) - Wprowadzenie postaci w stan nieprzytomności wskutek odniesionych obrażeń.
    VDM (Vehicle Deathmatch) - jest to rozjeżdżanie przypadkowych osób, które prowadzi do BW.
    RDM (Random Deathmatch) - jest to strzelanie do przypadkowych osób, które prowadzi do BW.
    CK (Character Kill) - Permanentne uśmiercenie postaci.
    CN (Celebrity Name) - Imię i nazwisko postaci na podstawie imienia znanej osoby, np. Pablo Escobar, Barack Obama, etc.
    NJ (Ninja Jacking) - Wyrzucenie kierowcy z pojazdu bez poprawnego odegrania akcji RP przy użyciu operatorów narracyjnych.
    BH (Bunny Hop) - Bugowanie animacji skakania w celu szybszego przemieszczania się.
    CB (Cop Baiting) - Prowokowanie policji, bez większego celu.
    CL (Combat Log) - Wyjście z gry podczas akcji RP. Przykładowo: ściga Cię policja, więc robisz ALT+F4 w celu uniknięcia odpowiedzialności.
    RK (Revenge Kill) - Nieuzasadniona zemsta po wyjściu ze szpitala na graczu, który doprowadził Cię do BW.
    Zasada Szanowania Życia - zasada mówiąca o szacunku do życia swojej postaci i nie narażanie jej na sytuacje, w których mogłaby zginąć, np. obraza kilku uzbrojonych osób lub taranowanie ciężkich pojazdów typu ciężarówka zwykłym samochodem osobowym.
    Fail RP - błędne odegranie akcji RP, wychodzenie z postaci*.
    Wychodzenie z Postaci - sytuacja, kiedy podczas akcji RP wychodzisz z IC do OOC krzycząc do kogoś np. łamiesz regulamin! Unikaj takich zachować, a wszelkie sytuacje, w których według Ciebie złamany został regulamin, zgłoś do administracji.
    Fail Driving - jazda pojazdem, która byłaby niemożliwa w prawdziwym życiu. Przykład: jedziesz samochodem, po czym wyskakujesz na wzniesieniu, lecisz w powietrzu 30 metrów, dachujesz, końcowo lądujesz na kołach i jedziesz dalej lub wyskakujesz z ulicy do kanałów burzowych.
    Drugie imię - Discord
    PESEL - SteamID64

    Prawidłowe ustawienia mikrofonu
    Klawiszologia
    Do kogo się zwrócić w razie problemów?
    Nie wyszukuje serwera? Spróbuj Direct Connect! Adresy serwerów WyspaRP

    Wszelkie prawa zastrzeżone. Pierwotny twórca inviaczeG udostępniono dla WyspaRP.pl, edytowane przez xbloondixoxo, Arek, Mave oraz elf dla WyspaRP.pl. #

Zaloguj się  •  Zarejestruj się