Regulamin witryny

Poniższe zasady zostały ujawnione celem wyjaśnienia poszczególnych obowiązków wszystkich członków społeczności WyspaRP. Zasady te powinny być przestrzegane przez wszystkich, aby zapewnić, iż nasza witryna działa sprawnie i zapewnia zabawę oraz produktywne doświadczenia dla wszystkich członków naszej społeczności i odwiedzających.

  1. Regulamin serwera WyspaRP.pl
    Obrazek Aby zagrać musisz dołączyć na nasz serwer Discord
    Przykazania serwera WyspaRP.pl
    1. Morderstwo to ostateczność - nie zabijaj bez konkretnego powodu!
    2. Nie napadaj ludzi bez odpowiedniego podłoża role play.
    3. Szanuj swoje życie, pamiętaj, że masz tylko jedno!
    4. Wczuj się w swoją postać, odgrywaj ból, strach czy przerażenie.
    5. Szanuj innych obywateli.
    6. Nigdy nie wychodź z roli.
    7. Pieniądze szczęścia nie dają.
    8. Czerp radość z rozgrywki.
    9. Nie podglądaj z trzeciego oka w celu ułatwienia sobie gry.
    10. Zanim wykonasz jakiś skok dobrze go zaplanuj.

    Jest to zbiór zasad, które stanowią prawo na tym serwerze, ale nie odnoszą się do każdej sytuacji sztywno, gdyż roleplay jest wielowymiarowy i konsekwencje względem regulaminu administracja zawsze wyciąga i będzie wyciągać indywidualnie w zależności od sytuacji. Regulamin nie powinien też ograniczać roleplay graczy względem fabuły pod warunkiem, że nie wykracza to poza granice sensowności podejmowanych działań, nie niszczy roleplayu pozostałym graczom i wszyscy członkowie akceptują następstwa tych działań.

    §1. Postanowienia ogólne
    1.1 Regulamin jest własnością WyspaRP i zabrania się kopiowania go. WyspaRP zastrzega sobie prawo do edycji regulaminu.
    1.2 Złożenie podania na forum WyspaRP jest równoznaczne z akceptacją regulaminu. Konta na forum są własnością WyspaRP, natomiast użytkownicy posiadają prawa do ich używania. W przypadku naruszenia warunków regulaminu, użytkownikowi może zostać odebrany dostęp do konta, które to jest w takich okolicznościach blokowane przez administrację serwisu.
    1.3 Zakazuje się MetaGamingu (MG) we wszystkich formach m.in. stream sniping, sugerowania się czatem itp, PowerGamingu (PG), Vehicle Deathmatchu (VDM), Random Deathmatchu (RDM), NinjaJackingu (NJ), CopBaitingu (CB), CombatLogu (CL), RevengeKillingu (RK), wychodzenia z roli oraz nierealistycznych sytuacji.
    1.4 Brak znajomości regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
    1.5 Nieumiejętne korzystanie z czatu Local OOC (floodowanie, zbędne komentarze, śmieszki) będzie uważane za wyjście z roli oraz karane banem.
    1.6 Podczas gry niezbędna jest wiedza o klawiszach, którą znajdziesz tutaj.
    1.7 Administrator ma prawo karać za czyny które nie są uwzględnione w regulaminie, jeśli uważa, że to słuszne, a tym samym zbanować permanentnie bez podania przyczyny. Decyzja administracji jest ostateczna, wyjątkiem jest odwołanie się od bana, które nie musi być rozpatrzone pozytywnie.
    1.8 Złożenie aplikacji jest równoznaczne z akceptacją regulaminu. Serwer jest dla osób które ukończyły 16 rok życia oraz przeszły mutacje głosu. Wysłanie donate przyśpiesza sprawdzenie podania na WL, a nie jest jednoznaczne z przyjęciem podania.

    §2. Zasady ogólne
    2.1 Na serwerze zakazuje się używania wspomagaczy oraz wykorzystywania bugów, które niezwłocznie należy zgłosić do administracji z poziomu gry poprzez użycie komendy /h lub bezpośrednio na discordzie.
    2.2 Jeśli akcja RP została opuszczona poprzez crash gry lub brak połączenia internetowego, należy to niezwłocznie zgłosić na naszym discordzie na kanale #logout-crash wraz z załączonym screenem na którym widnieje data oraz godzina.
    2.3 Zakazuje się transakcji między graczami poza serwerem. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne straty materialne wskutek takich działań.
    2.4 Zakazuje się posiadania w nazwie użytkownika jakichkolwiek reklam stron trzecich bądź własnych, tyczy się to również platform do nadawania na żywo.
    2.5 Całkowity zakaz używania [Z] kiedy nie ma takiej potrzeby. Użycie tego przycisku służy do zobaczenia ID gracza, a później zgłoszenia go bezpośrednio do administracji w przypadku łamania regulaminu.
    2.6 Zasada pozwalająca na posiadanie “kuzyna”, jest dostępna tylko dla osób które posiadają staż dłuższy niż 60 dni na naszej Wyspie. Drugą postać można pozyskać poprzez zgłoszenie w odpowiednim dziale na forum. Jedna z dwóch postaci musi być w służbach publicznych.. Trzecia postać jest dostępna tylko i wyłącznie dla administracji eventowo. Zabronione jest przenoszenie samochodów, pieniędzy z postaci X na postać Y czy przedmiot bądź broni z szafek.
    2.7 Zakazane jest używanie słów “nigger”, “nazi”, “pedał” i ich pochodnych o podtekstach rasistowskich, czy też słów związanych z nazwą jakiegoś innego użytkownika w obraźliwej formie na serwerze oraz propagowania ustrojów totalitarnych.
    2.8 Podczas rozgrywki na serwerach WyspaRP, stan naszego upojenia alkoholowego (oraz innych środków odurzających), nie usprawiedliwia łamania regulaminu przez gracza.
    2.9 Zakazuje się sprzedawania/wypożyczania konta steam, które posiada whitelist na WyspaRP.
    2.10 Zakazuje się wyrzucania przedmiotów za pomocą komendy /me i /do, jeżeli mamy to przy sobie (w ekwipunku [F2]) to takowy przedmiot faktycznie posiadamy w dalszym ciągu.
    2.11 Zakazuje się wykorzystywania imion i nazwisk sławnych osób oraz postaci, które nie miałyby racji bytu w świecie realnym np. Barack Obama czy Hulk.
    2.12 Rozpoczęcie każdej inicjacji grupowej musi odbyć się drogą słowną używając voice-chatu. Przed oddaniem jakichkolwiek strzałów należy zainicjować do drugiej strony w sposób możliwy do usłyszenia dla przeciwników. Policja oraz zarejestrowane organizacje przestępcze mają przywilej inicjacji grupowej, w której wystarczy, że jedna osoba zainicjuje głosowo.
    2.13 Skucie przy pomocy kajdanek może nastąpić tylko w przypadku, kiedy osoba, która ma zostać skuta ma podniesione ręce do góry. W przypadku, kiedy osoba nie chce podnieść rąk należy użyć środków dostępnych na serwerze, aby ją powalić (nie mylić z BW - np. przy użyciu Tasera), a następnie skuć.

    §3. Rządowy (Discord)
    3.1 Administrator może wezwać użytkownika na kanał "Sprawa do administracji" celem wyjaśnienia sprawy, wtedy gracz ma obowiązek stawić się na wezwanie niezwłocznie po zakończeniu ewentualnej akcji.
    3.2 Podczas nadawania na żywo bądź nagrywania rozmowy na "rządowym" należy wyciszyć głos, gdyż każdy ma prawo do własnej prywatności. Rozmowy na rządowym to nie content na stream. Nie stosowanie się do tego punktu powoduje natychmiastowym usunięciem z kanału “Sprawa do administracji” bądź banem.
    3.3 Gracz ma obowiązek posiadać dowody w postaci nagrań bądź screenów jeżeli oskarża inną osobę na rządowym / spinach.
    3.4 Każdy obywatel musi mieć taki sam nick na discord jak ma na steamie. Osoby które nie będą się do tego stosować mogą liczyć się z otrzymaniem bana.

    §4. Rozgrywka
    4.1 Zakazuje odradzania się w szpitalu podczas BW kiedy wezwano pomoc medyczna lub policję na miejsce zdarzenia bądź chcesz uniknąć akcji RP.
    4.2 Narracja podczas rozgrywki prowadzone jest poprzez komendy /me i /do. Podczas pisania na /do jest obowiązek mówienia tylko prawdy (kłamstwo jest karane).
    4.3 Do schowania oraz wyciągania broni długiej wymagane jest torba. Wyjątkami są Obrzyn oraz SMG MK2, które możemy posiadać mając ubranie, w którym możliwe jest schowanie ich.
    4.4 Nie można rozpoznać osoby jeżeli jest ona zamaskowana oraz zmienia swój głos.
    4.5 Dozwolone jest latanie helikopterem przez "zwykłych obywateli" w trakcie rozbudowanej akcji role play, i nie mamy tu na myśli robienia napadu helikopterem.
    4.6 Każde nagranie IC musi zostać odegrane mając włączone go pro. Jeśli zakończyłeś nagrywać dany materiał należy odegrać w mieszkaniu zgranie zawartości karty SD na dysk. Nie można wrzucać nagrań do chmury czy podłączać kamery pod telefon. Naciąganie owego podpunktu będzie traktowane jako PG.
    4.7 Modyfikowanie bądź usuwanie kontaktów ze skradzionej karty SIM jest dozwolone. Tym samym, aby zabezpieczyć swoje kontakty należy wyrobić sobie drugą kartę SIM, która będzie służyć za kartę zapasową (backup) i trzymać ją w bezpiecznym miejscu. Aby wykonać kopię zapasową należy u operatora skopiować swoje kontakty z karty A na kartę B (zapasową). Jeśli ktoś Ci np. usunie lub zmieni kontakty karty A, wtedy kopiujesz sobie kontakty z B na A dzięki czemu karta A ma ponownie swoje numery. Pamiętajcie aby na bieżąco tworzyć backup.
    4.8 Czat głosowy służy do używania i odgrywania sytuacji roleplay wyłącznie za pomocą własnych strun głosowych. Wszelkie inne użycia tj. modulator, puszczanie audiobooków, bądź nadużywanie puszczania bindów/muzyki, będą karane odpowiednim banem. Wyjątkiem są sytuacje, gdzie osoba posiada pozwolenie osoby z WyspaTeam na konkretną akcję lub konkretną postać, bądź modulator jest używany wyłącznie do rozmowy telefonicznej.

    §5. Szacunek do zdrowia i życia & Amnezja
    5.1 W przypadku zauważenia akcji RP w której Twoja postać może zostać zraniona lub stracić życie, powinieneś oddalić się na bezpieczną odległość w celu poszanowania swojego życia tudzież odgrywania jakiegokolwiek bólu i strachu adekwatnie do sytuacji.
    5.2 Po udzieleniu pierwszej pomocy, zwłaszcza jeśli zostałeś postrzelony (nieważne gdzie) masz obowiązek w najszybszym tempie udać się na szpital w celu udzielenia pomocy medycznej. W innych przypadkach jeżeli zostając ocucony, a jesteś postrzelony i np. uciekasz z miejsca zdarzenia, a na szpitalu pojawiasz się po 20 minutach, gdzie medycy lub policja mogła Cię przetransportować w 5 minut Twoja postać może doznać trwałego uszczerbku na zdrowiu lub w skrajnych przypadkach nawet umrzeć. Administracja może uznać to za FailRP.
    5.3 Przebywając na terenie szpitala jako poszkodowany każdy gracz zobowiązany jest do odegrania PEŁNEJ akcji roleplay z medykiem w momencie odbywania leczenia. Brak chęci odegrania bądź unikanie akcji lub pozostawienie postaci "AFK" bez wcześniejszej zgody personelu medycznego podlega karze bana bądź stwierdzenia zgonu przez medyka (FCK postaci).
    5.4 W celu doprowadzenia do amnezji osoby będącej w stanie BW należy odegrać interakcję: "/do nie będzie nic pamiętał?", zaś osoba będąca w stanie BW musi podjąć interakcji poprzez samo "/try". Jeśli /try wskaże wynik "udane" = osoba doznaje amnezji po przetransportowaniu do szpitala, natomiast jeśli "nieudane" = brak amnezji po transporcie do szpitala. Po amnezji nie pamiętasz całej akcji, a tym samym pod żadnym pozorem nie możesz do niej wrócić. W przypadku nieodegrania interakcji na /do poprzez agresora, osoba poszkodowana domyślnie nie ma amnezji i wszystko pamięta.

    §6. Przestępstwa
    6.1 Zakazuje się okradania kont bankowych. Traktowane jest to jako PG.
    6.2 Zakazuje się wzywania usług znajdujących się w telefonie w celu porwania na zakładnika.
    6.3 Podczas napadów realizowanych w ramach skryptu w akcji może uczestniczyć minimalnie (rozumiane jako najmniejszą ilość osób znajdujących się w obrębie obiektu i uczestniczących bezpośrednio w napadzie) oraz maksymalnie (rozumiane jako maksymalną ilość osób zaangażowana w całość napadu, włączając ucieczkę).:
    a) sklep: 2 - 5 napastników, 2 - 6 policjantów
    b) sejf (jubiler, kościół, urząd miasta): 3 - 7 napastników, 4 - 8 policjantów
    c) bank: 4 - 9 napastników, 5 - 10 policjantów
    d) skarbiec (humane labs, muzeum, kasyno): 6 - 11 napastników, 7 - 12 policjantów
    e) jacht: 7 - 12 napastników, 9 - 13 policjantów
    6.4 Zakazuje się rabowania/okradania gracza jeśli nie uczestniczyłeś w tej samej akcji role play.
    6.5 Jeżeli ktoś celowo ucieka do green zone’u aby uniknąć akcji RP dozwolona jest kontynuacja akcji na terenie green zone’u.
    6.6 Do każdego napadu potrzebny jest przynajmniej jeden (oczywiście niepodstawiony) zakładnik oraz muszą zostać podjęte negocjacje z obu stron. Otworzenie ognia w którymkolwiek kierunku (również do zakładnika) musi zostać poprzedzone negocjacjami. Każde zerwanie negocjacji musi zakomunikowane głosowo. Złamanie tego punktu regulaminu będzie uznawane za RDM.
    6.7 Zakazuje się okradania graczy, którzy piorą brudne pieniądze.
    6.8 W odbiciu konwoju może brać udział maksymalnie: 18 odbijających, 15 policjantów.
    6.9 Zakazuje się porywania pracowników firm w celu wzięcia ich na zakładnika jeśli pełnią aktualnie swoją pracę. Nie dotyczy to wcześniej zaplanowanych porwań konkretnych obywateli z powodów RP.
    6.10 Jedna strona konfliktu może wykorzystywać maksymalnie 12 osób do odgrywania agresywnej sytuacji roleplay, tyczy się to zarówno LSPD jak i strony przestępczej. Branie udziału w akcji rozumiane jest jako bycie w jej obrębie, niezależnie od tego, czy prowadzimy pojazd, bądź czy mamy broń. Nie tyczy się napadów.
    6.11 Aby kogoś porwać z miejsc publicznych musimy mieć do tego DOBRY powód, a każde porwanie musi być wcześniej zaplanowane.
    6.12 Podczas napadów realizowanych w ramach skryptu można porwać maksymalnie 5 zakładników. Podczas negocjacji obowiązuje 1 żądanie = 1 zakładnik.
    6.13 Zakazuje się wtrącania w napady przez osoby trzecie. Nie można ingerować w napad, gdzie rozgrywka toczy się pomiędzy napastnikami, a policją.

    §7. Pojazdy
    7.1 Aby ukraść pojazd medyczny należy mieć bardzo dobry powód w rozgrywającej się akcji role play, w innych przypadkach jest to zakazane.
    7.2 Wyznacznikiem czy pojazd nadaje się do jazdy terenowej (off-road) nie są opony terenowe tylko przystosowanie pojazdu do poruszania się po nieubitej nawierzchni (z wyłączeniem dróg zaznaczonych na mapie jako przejezdne). Pojazdy którymi można wyjechać na teren off-road'owy to:
    a) pojazdy typu cross oraz quad,
    b) pojazdy typu off-road pod warunkiem posiadania odpowiedniego ogumienia,
    c) pojazdy typu SUV pod pod warunkiem posiadania odpowiedniego ogumienia oraz adekwatnego do terenu prześwitu (w skrócie ujmując jazda SUVem po górach jest na własną odpowiedzialność, ponieważ administracja ma prawo zakwestionować czy konkretny pojazd nadawał się do konkretnej sytuacji).
    Używanie pojazdów innej klasy do jazdy po głębokich piaskach (z wyłączeniem nie krzywdzących sytuacji roleplay), podjazdów pod góry czy zjazdów ze stromych szczytów traktowane będzie jako FD.

    §8. Obywatel
    8.1 Zakazuje się posiadania rzeczy powiązanych z LSPD/SWAT/FIB:
    Radia, munduru, bodycama oraz GPS.
    8.2 Zakazuje się posiadania rzeczy powiązanych z EMS/LSFD:
    Bandaży, apteczek, munduru medycznego, munduru strażackiego.
    8.3 Zakazuje się posiadania rzeczy powiązanych z Mechanikami:
    Zestawów naprawczych mechanicznych oraz blacharskich.
    8.4 Każdy obywatel jest zobowiązany aby posiadać przy sobie dowód osobisty. Nie ma wytłumaczeń, że się go zgubiło bądź zostawiło w domu etc.
    8.5 Jeżeli pracujesz w legalnej pracy np. Krawiec, masz obowiązek poruszać się tylko samochodem firmowym.
    8.6 W przypadku chęci odegrania interakcji erotycznej, należy uzyskać zgodę drugiej osoby.

    §9. Policja i Medycy
    9.1 Medycy mają ograniczone prawo, aby stosować PG.
    9.2 Żaden z policjantów nie może być skorumpowany, nawet poza służbą, natomiast medyk (z wyłączeniem zarządu EMS) może być skorumpowany podczas służby jak i poza nią.
    9.3 Policja nie ma prawa zatrzymać w szpitalu obywatela po BW, jeśli do szpitala nie dowiozło go LSPD lub EMS na ich polecenie.
    9.4 Aby porwać medyka na służbie musi być ich minimum 6 (tak, aby zostało 5 na służbie) bądź mamy do tego bardzo bardzo poważny powód RP (np. porwanie w celu operacji naszego znajomego, który został wcześniej postrzelony, i teraz nie może się zjawić na szpitalu, aby się nie ujawnić).
    9.5 Aby porwać policjanta na służbie musi być ich minimum 4 (tak, aby zostało 3 na służbie). Wyjątkiem jest agresywne zachowanie policjanta w naszą stronę. W sytuacji kiedy jest mniejsza ilość policjantów i dojdzie do zdarzenia z policją, mamy obowiązek wypuścić funkcjonariusza/y, a ci mają obowiązek szanując swoje życie oddalić się z miejsca zdarzenia na komendę.

    Zasady dotyczące CK znajdziesz tutaj.
    Zasady dotyczące zakładania firm znajdziesz tutaj.

    UWAGA!
    ☛ Najprostszą zasadą do zapamiętania jest to, że jeżeli ktoś do Ciebie celuje masz obowiązek podnieść ręce po jego nakazie, oraz wykonywać polecenia w trosce o swoje życie! Jeżeli ktoś pierwszy wyjmie broń i zacznie w Ciebie celować, nie możesz zrobić tego samego, ponieważ to będzie traktowane jako nieposzanowanie życia! Jeżeli ktoś przestanie w Ciebie mierzyć i schowa broń jest możliwość zwrotu akcji po Twojej stronie, jednak kiedy to będzie przykładowo kierowanie się w kierunku Twojego samochodu ciągle z bronią w ręce oraz odwrócony w Twoją stronę, nie masz prawa wyjąć broni w obawie o swoje życie! W przypadkach które nie zostały tutaj opisane musicie użyć czegoś takiego jak mózg i pomyśleć, czy Wasza reakcja byłaby możliwa podczas odwzorowania tej sytuacji w realnym świecie.

    §10. Ważne pojęcia obowiązujące na serwerze:
    IC (In Character) - Świat, w którym żyje nasza postać; kontent dotyczący bezpośrednio rozgrywki.
    OOC (Out Of Character) - Świąt, w którym żyjemy my; wszystko co niezwiązane jest z rozgrywką.
    MG (Meta Gaming) - Tak jak wcześniej wspomniałem. Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC.
    PG (Power Gaming) - definiuje się to jako zmuszanie kogoś do akcji RP. Przykład : /me uderza Jacka tak mocno, że traci on przytomność.
    BW (Brutally Wounded) - Wprowadzenie postaci w stan nieprzytomności wskutek odniesionych obrażeń.
    VDM (Vehicle Deathmatch) - jest to rozjeżdżanie przypadkowych osób, które prowadzi do BW.
    RDM (Random Deathmatch) - jest to strzelanie do przypadkowych osób, które prowadzi do BW.
    CK (Character Kill) - Permanentne uśmiercenie postaci.
    FCK (Forced Character Kill) - Wymuszone uśmiercenie postaci przez osobę inną, niż właściciel postaci.
    CN (Celebrity Name) - Imię i nazwisko postaci na podstawie imienia znanej osoby, np. Pablo Escobar, Barack Obama, etc.
    NJ (Ninja Jacking) - Wyrzucenie kierowcy z pojazdu bez poprawnego odegrania akcji RP przy użyciu operatorów narracyjnych.
    BH (Bunny Hop) - Bugowanie animacji skakania w celu szybszego przemieszczania się.
    CB (Cop Baiting) - Prowokowanie policji, bez większego celu.
    CL (Combat Log) - Wyjście z gry podczas akcji RP. Przykładowo: ściga Cię policja, więc robisz ALT+F4 w celu uniknięcia odpowiedzialności.
    RK (Revenge Kill) - Nieuzasadniona zemsta po wyjściu ze szpitala na graczu, który doprowadził Cię do BW.
    Zasada Szanowania Życia - zasada mówiąca o szacunku do życia swojej postaci i nie narażanie jej na sytuacje, w których mogłaby zginąć, np. obraza kilku uzbrojonych osób lub taranowanie ciężkich pojazdów typu ciężarówka zwykłym samochodem osobowym.
    Fail RP - błędne odegranie akcji RP, wychodzenie z postaci*.
    Wychodzenie z Postaci - sytuacja, kiedy podczas akcji RP wychodzisz z IC do OOC krzycząc do kogoś np. łamiesz regulamin! Unikaj takich zachować, a wszelkie sytuacje, w których według Ciebie złamany został regulamin, zgłoś do administracji.
    Fail Driving - jazda pojazdem, która byłaby niemożliwa w prawdziwym życiu. Przykład: jedziesz samochodem, po czym wyskakujesz na wzniesieniu, lecisz w powietrzu 30 metrów, dachujesz, końcowo lądujesz na kołach i jedziesz dalej lub wyskakujesz z ulicy do kanałów burzowych.
    Drugie imię - Discord
    PESEL - SteamID64
    GZ (Green Zone) - teren szpitali, komend, budynku FIB, budynku departamentu sprawiedliwości oraz więzienia
    Miejsca Publiczne - warsztat mechaników, salon samochodowy, komis samochodowy, urząd pracy, departament sprawiedliwości, gabinet psychologa oraz biuro pożyczkowe

    Prawidłowe ustawienia mikrofonu
    Klawiszologia
    Do kogo się zwrócić w razie problemów?
    Nie wyszukuje serwera? Spróbuj Direct Connect! Adresy serwerów WyspaRP

    Wszelkie prawa zastrzeżone. Pierwotny twórca inviaczeG udostępniono dla WyspaRP.pl, edytowane przez xbloondixoxo, Arek, elf, tomeek, SQEIK, Biluwa dla WyspaRP.pl. Wersja z dnia 16.02.2020. #

Zaloguj się  •  Zarejestruj się